Personvernerklæring for SKAI AS
Sist oppdatert: 14.04.2024
SKAI AS driver skaisetetrekk.no. Denne siden informerer deg om våre retningslinjer angående innsamling, bruk og avsløring av personlig informasjon vi mottar fra brukere av nettstedet
Vi bruker dine personopplysninger til å utvikle og forbedre nettstedet vårt. Ved å bruke tjenesten godtar du innsamling og bruk av informasjon i samsvar med denne Personvernerklæringen.
Hvilken personlig informasjon samler vi fra de som besøker vår nettside?
Når du bestiller eller registrerer på vår side, kan det hende du blir bedt om å skrive inn:
- Kontaktinformasjon (for eksempel navn, adresse, telefonnummer, e‑postadresse). Dersom du er kontaktperson som ledd i næringsvirksomhet, kan du også måtte oppgi foretaksnavn og organisasjonsnummer.
- Innloggingsinformasjon (for eksempel e-postadresse og passord).
- Kjøpshistorikk (for eksempel informasjon om tidligere kjøp og bruk av rabatter).
- Informasjon som du oppgir i forbindelse med dine henvendelser til vår kundeservice (for eksempel kontaktinformasjon eller innholdet i henvendelsene dine).
- Informasjon om deltakelse på arrangement eller i konkurranser.
- Dersom du søker jobb hos oss vil vi behandle dokumentasjonen du sender til oss. Dette kan i tillegg til kontaktopplysninger være CV, søknad, attester, vitnemål og referanser.
Når samler vi inn informasjon?
I noen tilfeller samler vi inn dine personopplysninger automatisk, for eksempel når du besøker nettsiden vår, legger inn en bestilling, abonnerer på et nyhetsbrev eller fyller ut et skjema på nettsiden vår. Avhengig av hvilke tjenester du bruker, kan disse opplysningene omfatte følgende:
- Kjøpshistorikk, informasjon om hvilke nettsider du har besøkt eller varer du har vært interessert i.
- Lokasjonsdata, IP-adresse og bruksopplysninger når du bruker tjenestene våre (som når og hvordan du bruker nettsiden vår, måltall knyttet til leveranse av epost eller annen kommunikasjon til deg).
- Analyse, som innebærer bruk av tredjeparts analysetjenester. Disse tjenestene bruker informasjonskapsler og liknende teknologi for å samle inn og analysere opplysninger om bruken av tjenesten samt rapportere aktiviteter og trender.
- Informasjon via sosiale medieplattformer, for eksempel når du liker eller deler et innlegg på Facebook-siden vår (eller andre sosiale media), følger oss på sosiale media eller for eksempel legger igjen kommentarer.
Hvordan bruker vi informasjonen din?
Vi kan bruke informasjonen på følgende måter:
- For å levere tjenester når du foretar et kjøp hos oss, behandler vi personopplysninger for å oppfylle våre plikter etter avtale med deg eller som følger av lovverket.
- For å gi deg tilgang til nettsider og funksjoner: Når du registrerer deg som bruker, behandler vi personopplysningene dine for å gi deg tilgang til nettsiden og relevante funksjoner. Vi behandler disse opplysningene på bakgrunn av ditt samtykke.
- For å kommunisere med deg: Vi bruker personopplysninger for å kommunisere med deg om kjøp, kontoen din eller til å svare på henvendelser i kundesenteret. Vi behandler slike personopplysninger på bakgrunn av å oppfylle avtale med deg eller vår berettiget interesse i å ha kontakt med og kommunisere med andre.
- For å sende deg anbefalinger og relevant markedsføring: Vi behandler dine personopplysninger for å gi deg tilpassede tilbud, markedsføring og annonsering på SMS, epost, internett og sosiale medier når du har samtykket til dette.
- For å gjennomføre våre avtaler med forretningskunder, leverandører og samarbeidspartnere: Vi behandler personopplysninger om kontaktpersoner hos eksisterende og potensielle kunder, leverandører og andre samarbeidspartnere i forretningsforhold for å administrere våre kontrakter med disse.
- For å gjennomføre rekrutteringsprosesser: Når du søker jobb hos oss behandler vi personopplysningene dine for å vurdere ansettelse, som er knyttet til å inngå en eventuell arbeidsavtale med deg om du blir ansatt.
- For å utvikle og forbedre nettsiden og systemer for å kunne betjene deg bedre.
- For å administrere en konkurranse, kampanje, undersøkelse eller annen sidefunksjon
- Til å sende deg periodiske e-poster vedr. din bestilling eller andre produkter og tjenester.
Hvordan beskytter vi dine opplysninger?
Vår nettside blir skannet med jevne mellomrom for sikkerhetshull og kjente sårbarheter for å gjøre ditt besøk til vår nettside så trygt som mulig.
Sikkerheten til din personlige informasjon er viktig for oss, men husk at ingen metode for overføring over Internett eller metode for elektronisk lagring er 100% sikker. Selv om vi streber etter å bruke kommersielt akseptable midler for å beskytte din personlige informasjon, kan vi ikke garantere dets absolutte sikkerhet.
Bruker vi "cookies"?
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på vår nettside. Du finner mer informasjon om hvilke cookies vi bruker, hvilke cookies du har akseptert og kan administrere cookies ved å klikke på ikonet nederst på nettsiden.
Utlevering av personopplysninger
Vi utleverer personopplysninger til tredjeparter kun i følgende tilfeller:
- Til våre underleverandører når det er nødvendig for at de skal kunne levere tjenester til oss, slik som for eksempel fraktselskaper, leverandører av reparasjoner, leverandører av betalingsformidlingstjenester og leverandører av IT-tjenester. Vi inngår databehandleravtaler med slike tredjeparter, som hindrer dem i å bruke opplysningene på en annen måte.
- Til offentlig myndigheter når vi har en rettslig forpliktelse til det, for eksempel etter regnskaps- og skattelovgivningen.
I enkelte tilfeller, for å oppfylle formålene som er beskrevet over, kan vi overføre personopplysninger til land utenfor EØS. I slike tilfeller vil vi sørge for at personopplysningene dine er tilstrekkelig sikret, og kun overføre i samsvar med reglene i GDPR kapittel V.
Lagring av personopplysninger
Vi oppbevarer personopplysninger bare så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for, og sletter opplysningene når de ikke lenger er nødvendige. Hvor lenge vi oppbevarer personopplysningene varierer ut fra hvordan opplysningene ble innhentet og formålet de ble innhentet for. Vi bruker følgende kriterier for å bestemme lagringsperioden:
- Hvorvidt vi har et juridisk eller kontraktsmessig behov for å beholde opplysningene.
- Hvorvidt opplysningene er nødvendige for å levere varer eller tjenester.
- Hvorvidt du har mulighet til å få tilgang til eller slette opplysninger på medlemskontoen din.
- Der behandlingsgrunnlaget er samtykke, når samtykket trekkes tilbake, eller en konto slettes eller avsluttes.
Når vi ikke lenger har et pågående berettiget behov for å behandle personopplysningene dine, blir de slettet eller anonymisert så raskt som mulig i samsvar med gjeldende lov.
Rettigheter
Når vi behandler dine personopplysninger, har du etter personvernlovgivningen en rekke rettigheter du kan gjøre gjeldene overfor oss:
Innsyn: Du har rett til å kreve innsyn i personopplysningene som behandles om deg.
Sletting: Du kan be oss slette personopplysningene dine, noe vi vil respektere og følge med mindre vi for eksempel er lovpålagt å oppbevare opplysningene dine eller det er andre forhold som gjør fortsatt lagring nødvendig.
Retting: Dersom personopplysningene som vi besitter om deg er uriktige kan du rette disse på «Min konto», eller du kan kontakte oss og kreve at vi retter opp i dette.
Begrensninger i behandlingen: Du kan i samsvar med personvernlovgivningen også kreve at behandlingen vår av dine personopplysninger begrenses, dersom vilkårene for dette er oppfylt. Dersom behandlingen begrenses, vil personopplysningene kun lagres.
Protestere: Der vår behandling har grunnlag i berettigede interesser, har du rett til å protestere mot behandlingen av personopplysningene dine. Dersom du protesterer, skal vi stanse den aktuelle behandlingen, med mindre det foreligger tvingende berettigede grunner til å fortsette behandlingen. Du kan også reservere deg mot behandling av personopplysninger som angår deg til markedsføring, herunder profilering i den grad dette er knyttet til direkte markedsføring.
Dataportabilitet: Dersom vi behandler personopplysninger om deg basert på samtykke eller for å gjennomføre en avtale og personopplysningene behandles automatisk, kan du be oss om å utlevere personopplysningene til deg eller til en tredjepart i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinleselig format.
Dersom vi behandler personopplysninger på grunnlag av ditt samtykke, kan du til enhver tid trekke tilbake samtykket ved å kontakte oss. Du kan også endre og se dine personopplysninger på «Min konto», og trekke tilbake ditt samtykke her. For å ta i bruk dine rettigheter kan du kontakte kundeservice.
Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg - og ikke noen som gir seg ut for å være deg.
Datatilsynet og klagemuligheter
Datatilsynet er ansvarlig for å føre kontroll med at personvernregelverket overholdes, samt føre tilsyn med norske selskapers behandling av personopplysninger. Hvis du har klager knyttet til vår behandling av personopplysningene dine, kan du kontakte oss når du vil.
Vi benytter Datatilsynet i Norge som ledende tilsynsmyndighet for grenseoverskridende behandling etter GDPR artikkel 56, og du kan derfor rette eventuell klage til Datatilsynet.
Kontaktinformasjon til Datatilsynet finner du på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.no. På hjemmesiden finner du også ytterligere informasjon om våre plikter etter den gjeldende personvernlovgivningen.
Endringer
Fra tid til annen kan vi revidere denne personvernerklæringen, for eksempel som følge av at behandlingen vår av personopplysninger endrer seg, eller som følge av endringer i personvernlovgivningen. Når personvernerklæringen endres, vil vi publisere en oppdatert versjon på hjemmesiden vår. Hvis vi gjør større endringer i personvernerklæringen vår, vil vi gi deg beskjed, og ved behov vil vi be om ditt samtykke på nytt.
Login and Registration Form